Minggu, 08 November 2015

Adakah Reiki untuk Real? Adakah Ia Berkesan?

Adakah Reiki untuk Real? Adakah Ia Berkesan?

Walaupun ia telah diamalkan di peringkat global dari masa lalu hingga kini, dari apa yang saya perhatikan, masih ramai yang tidak tahu tentang Reiki, ada yang akan mengatakan ia adalah satu penipuan, kultus, ada yang akan berkata 'tidak tahu' ... Jelas sekali sebagai pengamal reiki, ini telah datang kepada perhatian saya. Saya perlu tahu apa yang orang lain berfikir tentang hal itu dari perspektif mereka. Benar-benar, bagi saya tiada apa-apa untuk berdebat tentang perkara ini, apa yang penting ialah pemahaman dari sebelah kanan dan itulah sebab utama mengapa saya menulis artikel ini. Anda perlu untuk datang dekat dengan memerhatikan juga. Artikel ini akan merangkumi ideologi dan aspek praktikal tentang bagaimana ia dilakukan, tidak kira dari apa sekolah reiki adalah, tempat, dan lain-lain

Asal-usul Reiki dari perkataan Rei = Universe, Ki = Tenaga Hayat / Tenaga Penting. Reiki adalah satu teknik untuk mengakses tenaga alam semesta dan menggunakan / memindahkannya kepada orang lain untuk tujuan yang baik. Reiki pertama kali ditemui di Tibet, selepas hampir hilang, didapati kembali di Jepun dan kemudian merebak ke seluruh dunia. Saya akan menerangkan beberapa perkara yang berkaitan dengan topik di sini, juga tidak secara terperinci tetapi cukup untuk membuat ia lebih mudah untuk difahami. Reiki adalah keupayaan manusia untuk mengakses tenaga alam semesta. Kebanyakan artikel akan menggunakan 'penyaluran'. Well, saya lebih suka menggunakan 'akses' tenaga alam semesta. Dalam Reiki, tenaga yang digunakan terutamanya sebagai bola tenaga. Ia boleh diakses dengan melukis lambang tenaga, contohnya dengan jari anda di udara (Tenaga reiki mengalir melalui telapak tangan dan jari). Setiap bola tenaga mempunyai tujuan yang berbeza, itulah sebabnya terdapat begitu banyak simbol yang digunakan untuk mengakses bola tenaga. Itulah penjelasan ringkas tentang bola tenaga. Jadi bagaimana ia berfungsi untuk menyembuhkan? Di sini datang chakra.

Wikipedia merujuk kepada chakra sebagai satu konsep yang berasal dari teks Hindu dan digunakan dalam amalan Hindu, dan ia berasal dari perkataan sanskrit untuk 'roda' atau 'beralih'. Chakra terletak di dalam badan manusia. Kira-kira, terdapat 7 chakra utama, dan 114 chakra Minor. Sudah tentu ia tidak mungkin untuk melihat chakra melalui pembedahan, anda tidak akan mencari mana-mana. Ia terletak di dalam badan etheric. Jadi mengapa ia dipanggil chakra? Oleh kerana ia benar-benar kelihatan seperti roda dan ia berputar. Ini adalah tempat di mana tenaga yang masuk dan di dalam badan kita. Semasa sakit, chakra ini dikaburi dengan tenaga negatif. Penggunaan terapi reiki dengan bola tenaga akan membersihkan chakra dan akan membantu orang yang menyembuhkan dan mengembalikan semula kesihatan mereka. Sekali lagi, amalan ini boleh berbeza antara satu sama sekolah Reiki bergantung kepada teknik dan sistem tenaga yang digunakan, tetapi secara umum ini akan melindungi semua untuk memberi pemahaman yang lebih baik untuk reiki.

Bagaimanakah keberkesanan reiki? Ia adalah sangat relatif ... saya tidak akan memberi kenyataan yang akan bergantung kepada satu pihak, tetapi pemahaman yang baik itu lebih baik bagiku, di sini adalah sebab ... Ia dikatakan relatif, kerana ia bergantung kepada bekalan tenaga, bagaimana terapi dijalankan, dan mentaliti pengamal. Saya sudah katakan sebelum ini, saya seorang pengamal reiki, dari apa yang saya lihat, keraguan yang timbul (di sebelah pengamal) juga boleh menjejaskan keberkesanan terapi, bagaimana terapi itu dilakukan? Sudah tentu, pengamal mesti tahu bagaimana untuk melakukan terapi yang sepatutnya mengikut keadaan pesakit. Jika semua orang-orang faktor penting adalah bersedia dan dilakukan dengan betul, saya boleh mengatakan bahawa terapi yang sangat berkesan. Sudah banyak cerita membuktikan bagaimana orang yang sembuh dari kanser dan lain-lain masalah kesihatan kronik dengan mengambil terapi reiki, dan ia adalah sesuatu yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar