Minggu, 08 November 2015

Membantu Kemandulan Dengan Ubat-ubatan herba Cina

Membantu Kemandulan Dengan Ubat-ubatan herba Cina

Ubat-ubatan herba boleh menawarkan bantuan yang lebih lembut untuk masalah kesuburan daripada membantu lain yang mungkin anda cari. Pakar-pakar perubatan herba Cina telah membangunkan ubat-ubatan yang sepanjang sejarah telah membantu wanita meningkatkan peluang mereka untuk membiak. Mereka melakukan ini dengan menyelaraskan sistem endokrin yang mengawal kitaran haid.

Fasa ovulasi atau tempoh periovulatory disebut apabila bercakap tentang masa sekitar ovulasi. Herba yang mempunyai pelbagai kesan. Mereka mungkin berkesan pada fasa ovulasi tetapi juga boleh mengawal rembesan mukus atau membantu menghasilkan tahap yang betul progesteron atau membantu merangsang rahim. Herba boleh membantu dengan kesihatan anda dan membantu kesuburan dalam pelbagai cara pada masa yang sama. Herba Cina yang menghasilkan aktiviti phytoestrogenic juga boleh mendapat manfaat ovari manakala mereka memberi kesan ke atas sistem saraf pusat. Herba yang menjejaskan banyak bahagian yang berlainan proses badan sendiri semula jadi.

Setiap herba mempunyai ciri-ciri sendiri dan kesan. Menggabungkan herba yang berbeza meningkatkan potensi mereka dan juga boleh mengurangkan sebarang kesan yang tidak diingini. Herba yang bekerjasama untuk mencapai keputusan yang betul untuk memaksimumkan rawatan. Satu herba tidak digunakan secara bersendirian, campuran herba yang berbeza akan ditetapkan dan campuran ini adalah berdasarkan formula yang telah dicuba dan diuji selama berabad-abad. Sebagai contoh, buah-buahan psoralea (Bu Gu Zhi), biji Dodder Cina (Tu Si Zi) dan Eucommia (Du Zhong) yang untuk menurunkan FSH (hormon perangsang folikel).

Anda boleh mencari herba Cina dalam pelbagai bentuk: kering, kapsul, tablet, krim dan salap. Herba kering disediakan oleh preskripsi daripada pengamal. Mereka begitu kuat dan boleh memudaratkan jika campuran yang sama berulang kali ditetapkan dalam tempoh masa yang panjang. Pengamal akan mengubah formula dengan kerap untuk mewujudkan kesan yang maksimum ubat dan juga mengurangkan sebarang risiko kepada kesihatan anda. Herba kering lebih berkuasa tetapi mereka mengambil masa yang lama untuk menyediakan kerana mereka perlu dibancuh ke dalam minuman. Mereka sering rasa agak pahit kerana mereka datang dari akar, kulit kayu, ubi, bunga, biji dan batang tumbuhan.

Di China terdapat beberapa bahan-bahan eksotik digunakan seperti tanduk rusa dan kuda laut tetapi majoriti formula hanya mengandungi bahan-bahan tumbuhan. Ubat herba Cina tidak seharusnya mengandungi apa-apa spesies terancam. Terdapat pertindihan dengan bahan-bahan yang digunakan untuk lelaki dan wanita tetapi secara umumnya, mereka akan berbeza. Dengan kemandulan lelaki ia biasanya kes bahawa terdapat beberapa jenis kekurangan buah pinggang dan dalam kes-kes buah pinggang tonifying herba yang ditetapkan seperti herba formula Buah Pinggang Qi pil perancang.

Hasil rawatan seorang individu yang tidak sepenuhnya diramalkan tetapi kajian klinikal yang dijalankan di China menunjukkan bahawa kira-kira 70% daripada semua kes kedua-dua kemandulan wanita dirawat oleh herba Cina lelaki dan menyebabkan kehamilan atau kesuburan dipulihkan. Statistik ini termasuk kes-kes kemandulan melibatkan amenorea, menghalang tiub fallopio, ovulasi tidak hadir, fibroid rahim, endometriosis, jumlah sperma rendah, liquification bukan air mani dan sebab-sebab lain. Oleh kerana pengalaman yang lebih besar dengan menggunakan herba di China, keupayaan untuk terus menggabungkan kaedah tradisional dan moden terapi dan kesungguhan untuk mengambil dos besar herba, kadar kejayaan adalah mungkin sedikit lebih tinggi daripada yang boleh dicapai di Barat pada masa ini. Walau bagaimanapun, pengamal barat mempunyai banyak kejayaan dalam merawat kemandulan.

Apabila kehamilan disyaki atau dikesan kemudian herba kesuburan biasanya dihentikan. Semasa hamil adalah tidak mungkin bahawa herba adalah perlu. Ia adalah lebih biasa dengan wanita Cina untuk menjalankan mengambil herba semasa hamil dan akan menjadi kes itu jika mereka mempunyai sejarah keguguran atau seolah-olah menjadi berisiko tinggi keguguran berlaku. Terdapat herba Cina tertentu yang boleh diambil semasa mengandung yang boleh membantu dengan loya dan meningkatkan kesihatan ibu mengandung. Ia melaporkan bahawa buruh boleh susut dengan kombinasi yang betul dan penggunaan herba dan akupunktur.

Rekod menyebut rawatan herba kemandulan dan keguguran tarikh kembali ke 200 AD dan termasuk formula yang masih digunakan hari ini. Tujuan perubatan tradisional Cina adalah untuk mengemudi badan kembali seimbang. Perubatan tradisional Cina adalah holistik; ia merawat seluruh orang yang (minda, badan, semangat), bukan sahaja penyakit ini.

Syarat sering dirawat dengan perubatan Cina:

Alahan seperti asma
Selesema dan selesema
Gangguan pencernaan
Tekanan darah tinggi
Peningkatan imun
Kemandulan / menopause
PMS / masalah haid
Kesakitan dan kecederaan
Arthritis / sakit belakang / sciatica
Penyakit kulit
Stress / kebimbangan / kemurungan / insomnia
Ketagihan: merokok / alkohol / dadah

Tidak ada komentar:

Posting Komentar