Minggu, 08 November 2015

Menggunakan Campout untuk Mengajar Kanak-kanak Tentang Tumbuhan

Menggunakan Campout untuk Mengajar Kanak-kanak Tentang Tumbuhan

Saya masih ingat banyak campouts sebagai seorang anak. Kebanyakan mereka bersama-sama dengan keluarga saya, walaupun kita tidak pergi ke kem musim panas beberapa kali. Saya banyak belajar, termasuk bagaimana untuk mengenali tumbuh-tumbuhan. Antara tumbuh-tumbuhan yang berguna, dan beberapa boleh menyebabkan beberapa masalah yang serius. Berikut adalah beberapa contoh

Pokok

Maple: Terdapat pelbagai jenis pokok ini, dan mereka adalah selamat kedua-duanya untuk membakar dan untuk digunakan sebagai lidi untuk anjing panas. Maples Gula juga boleh menambah sentuhan kemanisan. Pokok-pokok ditoreh apabila sap mula dijalankan di akhir musim sejuk. Sap masak ke bawah untuk membuat sirap maple dan kek gula gula-gula gula maple.

Oak: Di beberapa negara, seperti California, ia bertentangan dengan undang-undang untuk melakukan apa sahaja untuk pokok oak, termasuk memotong cawangan untuk lidi. Walau bagaimanapun, ia tidak beracun dan juga di CA Deadfall yang boleh digunakan dalam kebakaran kem.

Acorns yang jatuh dari pokok-pokok ini telah lama dimakan oleh orang asli Amerika, tetapi saya tidak mencadangkan mencuba pada campout a. Mereka perlu terlarut lesap pertama untuk menghilangkan rasa pahit. Sebaik sahaja itu dilakukan, mereka boleh tanah menjadi serbuk dan digunakan untuk membuat sejenis kek.

Walnut: Ia bukan satu idea yang benar-benar baik untuk menggunakan cawangan pokok ini untuk lidi. Ia mengandungi bahan kimia yang berbahaya dan yang tidak sedap. Walau bagaimanapun, seperti pokok-pokok yang lain, ia boleh digunakan untuk dijadikan kayu api.

Jika anda telah berjaya kusut dengan beberapa ivy racun atau salah seorang sepupu mereka, walnut hijau adalah mencari membantu. Jika anda memotong badan dan gosok jus pada ruam, ia boleh membantu menghentikan gatal-gatal. Jadi saya memberi amaran, ia akan menjadi kotor apa sahaja yang ia menyentuh coklat gelap. Bukan mudah untuk keluar dari pakaian, sama ada.

Pokok renek dan Vines

Beri: Walaupun tidak semua kawasan di Amerika Syarikat adalah bernasib baik untuk mempunyai buah liar yang semakin meningkat, ramai yang. Anda akan ingin memastikan anda boleh mengenal pasti beri dengan betul, kerana beberapa buah yang beracun. Raspberi dan beri hitam adalah yang paling biasa dan mereka adalah selamat. Anda mungkin ingin tahu bahawa beri hitam mempunyai persamaan dengan ivy racun ... kedua-duanya mempunyai "daun tiga," dan kedua-duanya berkongsi wilayah yang sama.

Oleander: Saya pernah mendengar cerita tentang camper yang tersilap digunakan Oleander untuk menusuk hotdog dan digulung mati. Itu adalah satu kemungkinan, Oleander adalah sangat beracun. Ia mengandungi bahan kimia yang memberi kesan kepada jantung, dan ia tidak mengambil masa yang membawa maut.

Poison Ivy: Terdapat beberapa bernasib baik yang tidak alah kepada ivy racun. Saya tahu seseorang yang boleh berjalan melalui bidang dan tidak membangunkan begitu banyak seperti menggelitik a. Sebahagian besar daripada kita, bagaimanapun, membangunkan ruam jahat daripadanya. Seperti yang dinyatakan di atas, ia mempunyai "daun tiga" dan peraturan ini adalah untuk "biarkan ia menjadi."

Seperti yang anda boleh lihat, terdapat banyak perkara di luar sana yang boleh menjadi berguna ... atau boleh membawa maut ... di tempat perkhemahan anda. Jika anda tidak sudah tahu bagaimana untuk mengenal tumbuh-tumbuhan, renjer taman atau seseorang yang bekerja di tapak semaian yang mungkin dapat membantu anda, supaya anda boleh mengajar anak-anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar