Minggu, 08 November 2015

Meningkatkan Edaran dan Melegakan Sakit Dengan Bonnie Prudden Myotherapy

Meningkatkan Edaran dan Melegakan Sakit Dengan Bonnie Prudden Myotherapy

Bonnie Prudden Myotherapy pantas menjadi terapi arus perdana ketika datang untuk merawat keadaan akut dan kronik yang berkaitan dengan sakit otot. Ia adalah satu bentuk Myotherapy yang digabungkan dengan teknik urutan asas dan terapi titik pencetus yang membolehkan otot untuk bebas daripada ketegangan, pelekatan, keletihan, dan tekanan. Ia juga digunakan untuk meningkatkan peredaran badan dan juga sebagai satu bentuk terapi bersantai di ramai individu.

Genius idea Bonnie Prudden berhubung Myotherapy dan mencetuskan titik terapi membuka jalan bagi apa yang kebanyakan pesakit yang mempunyai masalah otot nikmati hari ini. Prudden, bersama-sama dengan rakan dan rakan sekerja beliau Dr. Hans Kraus dibangunkan dan merintis penggunaan Myotherapy pada terapi. Beliau menyedari bahawa apabila terapi sentuhan pada mata cetus dijalankan ke atas pesakit, perasaan menenangkan tiba-tiba yang dialami oleh pelanggan. Atas sebab itu, dia diperbadankan penggunaan tekanan menunjuk dengan teknik-teknik lain dalam terapi beliau.

Manfaat terapi terbaik dan ketara adalah mungkin rawatan sakit otot yang biasa pada atlet. Oleh kerana aktiviti-aktiviti berat, otot masuk ke dalam keadaan sedang digunakan secara berlebihan manakala keletihan dan tekanan menyelesaikan dalam mempromosikan kekejangan otot yang sebaliknya menyebabkan kesakitan pada kawasan yang terjejas. Jika badan mengalami kekejangan dalam otot pelbagai, hasilnya boleh mengakibatkan kemusnahan. Satu kesukaran yang ketara dalam pergerakan badan yang dialami oleh pesakit, yang akhirnya akan menyebabkan kepada sekatan mobiliti dan fleksibiliti otot, sendi dan ligamen.

Dalam sesi Myotherapy Bonnie Prudden, pesakit dengan selesa berbaring di atas meja urut tanpa kasut mereka dan pakaian mereka. Ahli terapi itu kemudian memeriksa untuk masalah yang mungkin berlaku dalam mata pencetus aktif badan. Beliau akan terus mencari titik pencetus dan akan ambil perhatian semua daripada mereka untuk dirawat dengan teknik Bonnie Prudden Myotherapy. Teknik tidak invasif cepat menghilangkan kesakitan selepas ia dialamatkan kepada bidang-bidang tertentu dengan jumlah yang betul bagi tekanan digunakan dan prosedur yang betul dilakukan oleh myotherapist bertauliah.

Mencetuskan mata juga membolehkan peningkatan peredaran dan peningkatan dalam bekalan darah dan oksigen dalam badan. Oleh kerana tisu otot boleh diperbetulkan dan santai, darah dan oksigen mula mengalir dengan baik dan nutrien yang dibawanya, kini mencecah kawasan itu otot menjadikannya lebih kuat dan lembut. Apabila peredaran bertambah baik, badan juga bertindak balas secara positif dengan meningkatkan dan meningkatkan pertahanan terhadap penyakit dan penyakit. Sistem pernafasan meningkatkan agak drastik dengan setiap sesi Bonnie Prudden Myotherapy. Masalah kardiovaskular juga berkurangan disebabkan pembetulan dalam aliran dan bekalan darah yang sangat mempengaruhi tekanan darah.

Walaupun satu terapi bersama-sama dengan program pemulihan diri bermanfaat kepada pemulihan badan, pemakanan, senaman dan gaya hidup yang sihat adalah komponen perlembagaan yang sihat. Jika sesetengah yang hilang, hasilnya adalah biasanya masalah selepas masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar