Minggu, 08 November 2015

Rawatan biasa untuk Dingin dan Selesema

Rawatan biasa untuk Dingin dan Selesema

Merawat sejuk dan selesema biasanya perlu menjadi tugas peribadi atau domestik kerana ia boleh berlaku sekerap yang diperlukan, iaitu apabila seseorang mempunyai sistem imun yang sangat lemah. Tidak ada masa tertentu tahun untuk sejuk, ia bergantung kepada daya tahan tubuh orang yang berkenaan. Gejala sejuk termasuk penyakit selesema, disekat dan hidung berjalan dan kadang-kadang demam, batuk dan keadaan yang semakin lemah badan. Dalam beberapa kes, terdapat juga boleh menjadi selesema, atau dikenali sebagai selesema. Selesema adalah hasil daripada jangkitan virus, ia adalah lebih bahaya daripada sejuk kerana ia boleh merebak dengan cepat dalam masyarakat. Selesema mempunyai gejala yang sama seperti sejuk, tetapi di samping itu selesema adalah lebih dahsyat, ia cepat boleh berkembang menjadi lebih banyak komplikasi dan juga menyebabkan kematian. Salah satu rawatan untuk sejuk, terutamanya di kawasan tropika adalah untuk rebus daun serai, menapis cecair dan menambah madu tulen. Kemudian minum cecair.

Rawatan untuk selesema sejuk atau boleh berbeza-beza dari satu tempat ke tempat, tetapi pada dasarnya, pilihan drugless akan melibatkan pengukuhan sistem imun dan menambah perangsang seperti halia, bawang putih atau teh khas. Echinacea telah menjadi terapi yang sangat popular untuk sejuk dan selesema terutamanya di Amerika Syarikat dan kemudian ia merebak ke Eropah dan mungkin seterusnya. Hasil daripada keberkesanannya dalam merangsang sistem imun, herba ini juga digunakan dalam rawatan jangkitan. Beberapa aplikasi tertentu termasuk pencegahan dan penyembuhan:

Jangkitan trek kencing

ekzema, dan jangkitan kulit radang

Sakit tekak, dan kelenjar limfa

Gangguan dada dan pernafasan

Selsema dan batuk

Echinacea berasal dari Amerika Utara, dan ia tidak biasa di bahagian-bahagian lain di dunia. Permohonan adalah terhad kepada maksimum dua bulan penggunaan berterusan di hamparan. Di bahagian-bahagian lain di dunia, ia harus diperhatikan bahawa tidak ada ubat-ubat tertentu untuk sejuk, rawatan utama adalah untuk meningkatkan sistem imun dan melengkapkan ia dengan gaya hidup yang bersih dan diet yang betul. Minum cecair sejuk mempunyai kesan memperlambatkan pada masa rawatan, oleh itu teh, atau kopi adalah perangsang yang lebih baik untuk sejuk. Pakaian panas untuk menutupi bahagian dada juga dinasihatkan. Mereka yang memanjakan diri dengan mengambil minuman panas untuk menakluk sejuk mungkin perlu memeriksa kesan-kesan sampingan, terutamanya pada jangka masa panjang. Secara tradisinya sejuk tidak bertahan selama lebih daripada tujuh hari. Oleh itu apabila mempunyai sejuk, perhatian perlu memberi fokus kepada decongesting rongga hidung, berehat untuk tempoh yang lebih lama, dan makan buah-buahan tambahan. Pelbagai advertorial pada ubat-ubatan untuk rawatan sejuk sentiasa boleh datang dengan kesan sampingan mereka. Penawar alam sendiri melalui sistem imun yang kuat sepatutnya menjadi pilihan utama untuk merawat sejuk dan selesema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar