Minggu, 08 November 2015

Rawatan Untuk ADHD Pada Kanak-kanak - Mendapatkan Hak Baki Dan Berfikir Di luar The Box

Rawatan Untuk ADHD Pada Kanak-kanak - Mendapatkan Hak Baki Dan Berfikir Di luar The Box

Pernahkah anda terfikir mengapa standard rawatan farmaseutikal untuk ADHD pada kanak-kanak tidak bekerja dan juga seperti yang sepatutnya? Salah satu fakta yang membimbangkan ialah menurut CDC, kini terdapat peningkatan 5% dalam bilangan kanak-kanak yang sedang dirawat untuk gangguan mental ini setiap tahun.

Satu lagi fakta yang membimbangkan adalah bahawa rawatan farmaseutikal adalah penuh dengan kesulitan, kesan sampingan, risiko kesihatan dan pelbagai jenis tanda soal yang telah menghantar ibu bapa bergegas untuk mencari lebih selamat dan lebih berkesan rawatan alternatif untuk ADHD pada kanak-kanak.

Daripada bimbang tentang kesan-kesan dilabel sebagai seorang gadis poster untuk ADHD, Molly Zametkin mengambil pendekatan asal. Beliau memutuskan bahawa bukannya membayar $ 3,000 hingga ada kes negatif yang dikaitkan dengan ADHD dan namanya dikeluarkan dari Internet, beliau akan mengambil pendekatan yang lebih positif.

Membaca cerita dalam The Washington Post inspirasi kerana ia menunjukkan bahawa ramai orang dengan ADHD mampu untuk menghadapi dengan jayanya dengan gangguan dan membesar menjadi orang dewasa yang seimbang dan menghadapi menguruskan keadaan mereka dengan Panache sebagai Molly telah dilakukan.

Terlalu kerap, terdapat penekanan terlalu banyak pada fakta bahawa kanak-kanak ADHD boleh membesar dengan pelbagai masalah dan bertanggungjawab untuk menjadi longkang ke atas masyarakat dan memang ekonomi.

CDC menganggarkan bahawa kos ADHD kepada negara amat besar. Angka ini adalah sesuatu seperti $ 32 $ 50 bilion setiap tahun. Ini adalah dari segi jam hilang kerja, jika tiada kerana sakit, kemalangan kereta dan menjadi ketagih kepada dadah. Banyak ubat-ubatan ini adalah amfetamin sendiri yang juga ditetapkan bagi kanak-kanak kecil.

Tetapi rawatan untuk ADHD pada kanak-kanak yang tidak ubat hanya kini mendapat lebih banyak sokongan kerana ibu bapa dan guru-guru menyedari bahawa terdapat banyak lagi untuk ADHD daripada sekadar membetulkannya dengan pil beberapa. Itulah sebab mengapa kita perlu berfikir di luar kotak.

Salah satu pihak berkuasa terbesar pada ADHD, Dr William Pelham dikaji lebih 100 kertas penyelidikan. Beliau sedar bahawa selepas tiga tahun, banyak ubat-ubatan telah kehilangan kesannya dan keputusan tidak sama sekali apa yang mereka sepatutnya. Dalam erti kata lain, tidak ada keputusan yang ketara dalam membantu kanak-kanak untuk datang kepada terma lebar menjadi hiperaktif, gelisah dan mengalami penumpuan yang lemah.

Itulah sebab tukang batu mengapa rawatan untuk ADHD pada kanak-kanak kini memberi tumpuan kepada perubatan alternatif, yang utama ialah homeopati. Tiada kebimbangan mengenai kesan sampingan sama sekali dan tiada risiko kesihatan seperti peristiwa jantung, kurang selera makan atau kualiti sangat buruk tidur.

Mengapa tidak menyemak laman web saya untuk beberapa maklumat yang ramai doktor hanya tidak bersedia untuk berkongsi dengan anda. Bukankah masa anda membantu anak anda untuk mendapatkan keseimbangan yang tepat dan memberinya peluang yang lebih baik dalam hidup?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar