Minggu, 08 November 2015

Terapi craniosacral - sedia membantu dan Berkesan untuk Semua Dari Bayi yang baru lahir untuk Dewasa

Terapi craniosacral - sedia membantu dan Berkesan untuk Semua Dari Bayi yang baru lahir untuk Dewasa

Pertama anda mungkin bertanya apa yang Therapy craniosacral?

Secara ringkas Therapy craniosacral membantu badan dengan sentuhan bukan invasif, dengan menggunakan tidak lebih daripada lima gram tekanan, lebih kurang wight nikel untuk menilai dan mengesan ketidakseimbangan dan sekatan dalam badan. Ia mengeluarkan sekatan ini jauh di dalam sistem saraf pusat sehingga setiap sistem lain dalam badan boleh berehat dan diri yang betul. Ia membantu anda diri anda secara semula jadi bebas daripada kesakitan fizikal dan emosi, tekanan, dan rasa tidak selesa dan menguatkan rintangan anda kepada penyakit dan meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan anda.

CST muncul dari profesion Osteopathic. Pengasas tengkorak osteopati, William Sutherland datang ke kesimpulan pada tahun 1900-an bahawa tulang tengkorak mempunyai pergerakan. Beliau melakukan kajian lanjut dan datang untuk membuktikan ini. Kemudian datang bersama-sama Dr. John Upledger, dia mencipta istilah Therapy craniosacral dan merupakan perintis sebenar dalam bidang ini. Penemuan Pulse Dural oleh Dr John E. Upledger merupakan asas untuk kerja-kerja pecah tanah bahawa beliau akan kemudian duit syiling sebagai Therapy craniosacral. Beliau telah membantu dalam pembedahan dan telah diminta untuk memegang tiub dural. Walau bagaimanapun tiub dural amat sukar untuk memegang masih dan kelihatan seolah-olah terdapat satu irama mengenainya. Dari sana ia kelihatan lebih ke dalam ini. Dari tahun 1975 hingga 1983, Dr. Upledger adalah seorang profesor biomekanik di Kolej Perubatan Osteopathic di Michigan State University. Ketika berada di sana beliau mengetuai satu pasukan anatomi, fisiologi, biophysicists dan jurutera bio yang dilaksanakan dan menerbitkan penyelidikan klinikal yang menjadi asas untuk Terapi craniosacral.

Sistem craniosacral mempunyai nadi begitu sahaja sistem peredaran darah dan sistem pernafasan anda. Craniosacral Systems pulse 6-12 denyutan seminit. Irama ini dapat dirasai di mana-mana pada badan dengan menggunakan sentuhan yang sangat sensitif.

Fungsi penting sistem ini adalah pengeluaran, pengedaran, dan semula penyerapan bendalir serebrospina (CSF). Cecair ini memberikan khasiat penting untuk sistem saraf pusat, membantu untuk mengekalkan keseimbangan yang konsisten walaupun keadaan badan yang lain berubah. Semua fungsi kritikal yang diselesaikan oleh Sistem Saraf Pusat adalah bergantung kepada bekalan cecair ini. Cerebral Fluid Spinal terkandung dalam Dura dan mengelilingi dan melindungi otak dan saraf tunjang. Ia menyuburkan otak dan saraf tunjang dan sangat kaya dengan maklumat, ia memberitahu banyak perkara mengenai kesihatan seseorang.

Sistem craniosacral juga terdiri daripada sistem membran yang merupakan membran yang melapisi bahagian tengkorak dan tiub dural yang mengelilingi saraf tunjang. Ia juga terdiri daripada sakrum dan 22 tulang tengkorak.

The Sistem Saraf Autonomik banyak dipengaruhi dengan CST. The ANS terdiri daripada Parasympathetics dan Sympathetics. Terutamanya dalam masyarakat hari ini kita sentiasa pergi pergi pergi dan berurusan dengan tekanan. Jadi Sympathetics kami adalah dalam overdrive. Dengan CST kita boleh menenangkan Sympathetics anda ke bawah dan sepakan di Parasympathetics anda untuk mewujudkan persekitaran dalaman yang lebih normal supaya sel-sel badan akan terus hidup dan berfungsi dengan baik. Setiap sel akan mendapat manfaat daripada berada dalam keadaan homeostasis yang bermaksud kira-kira. Tetapi, jika satu atau lebih fungsi sistem kehilangan keupayaan mereka untuk menyumbang, kita akan melihat pecahan homeostasis. Sekarang semua sel-sel menderita, disfungsi sederhana akan membawa kepada penyakit, dan jika ada disfungsi melampau ini boleh membawa kepada kematian, jika dibiarkan sahaja.

Fascia

Salah satu daripada penyewa utama kerja adalah bahawa segala-galanya di dalam badan itu ada hubungan dengan semua yang lain. Oleh itu, ia tidak mungkin untuk mempengaruhi satu bahagian badan dengan keluar mempengaruhi semua itu.

Fascia adalah satu sistem khusus badan yang mempunyai penampilan yang sama dengan web labah-labah atau baju sejuk bersatu longgar. Anda juga boleh melihat ia sebagai bahagian yang anda perlu memotong melalui apabila memisahkan kulit ayam dari dimaksudkan. Ia adalah bahawa saran seperti tudung yang encases setiap otot, tulang, saraf, arteri dan vena, dan juga semua organ-organ dalaman kita termasuk jantung, paru-paru, otak dan saraf tunjang. Sistem fascia bukan sahaja satu sistem alas berasingan. Ia sebenarnya adalah satu struktur yang berterusan yang wujud dari kepala anda ke kaki anda tanpa gangguan.

Jadi, anda boleh mula melihat bahawa setiap bahagian seluruh badan disambungkan ke setiap bahagian lain dengan fascia, seperti benang di baju panas. Trauma, tindak balas keradangan, dan / atau prosedur pembedahan mewujudkan sekatan Myofascial. Fascial ini akan menjadi ketat dan terhad, yang kemudiannya akan menyekat darah, saraf atau meridian tenaga dalam yang otot atau organ. Sekatan jangka panjang boleh menghasilkan berserabut tebal dalam fascia yang akan menyebabkan disfungsi dan akhirnya mundur mudah dalam sistem badan. CST membantu fascia kembali kepada keadaan normal yang sihat, dan membantu ia menjadi sukar ditandingi dan cara dalam konfigurasi.

Struktur dan fungsi tidak dapat dipisahkan, apa-apa perubahan dalam satu, untuk beberapa darjah, akan mengubah suai yang lain. Terapi craniosacral boleh membantu mengoptimumkan struktur otak yang sering meningkatkan fungsi.

Apa yang boleh Therapy craniosacral bantuan?

Dengan melengkapkan proses penyembuhan semula jadi badan, CST semakin digunakan sebagai langkah kesihatan pencegahan untuk keupayaan untuk meningkatkan daya tahan terhadap penyakit, dan berkesan untuk pelbagai masalah kesihatan yang berkaitan dengan kesakitan dan disfungsi termasuk:

-Migraines Dan sakit kepala
Sakit -Chronic
Kecacatan -Motor penyelarasan
-Colic
-Autism
-Central Gangguan Sistem Saraf
Masalah -Orthopedic
Otak -Traumatic dan kecederaan saraf tunjang
-Scoliosis
Upaya -Pembelajaran
Keletihan -Chronic
Kesukaran -Emotional
-Stress Dan masalah ketegangan yang berkaitan
-Fibromyalgia Dan lain-lain gangguan tisu perantara
-TMJ
Gangguan tekanan -Post trauma
Disfungsi -Post pembedahan
Kesukaran -Pregnancy
-Dan Banyak lagi

Terapi craniosacral adalah besar untuk semua peringkat umur! Bayi yang baru lahir untuk orang dewasa!

Apakah yang dimaksudkan dengan sesi seperti?

Dan engkau akan berbaring dengan selesa berpakaian-sepenuhnya. Aku juga akan mempunyai anda mengambil kasut anda. Saya syorkan anda memakai longgar, pakaian yang selesa.

Sesi ini biasanya dilakukan dengan anda berbaring di atas meja urut yang selesa, kadang-kadang saya mungkin telah anda duduk atau standing.I akan bermula dengan menggunakan sentuhan ringan di kaki-untuk menilai di mana sekatan dan masalah lain yang berkaitan wujud dalam badan anda. Saya akan terus bekerja melalui bahagian-bahagian badan anda.

Bagaimana pula semasa sesi?

Pengalaman semasa sesi craniosacral adalah seperti individu sebagai pelanggan sendiri. Mereka juga mungkin berbeza dari sesi ke sesi. Kadang-kadang, anda sangat boleh berehat atau tidur, pada masa yang lain anda boleh bercakap banyak, balik kenangan tersembunyi atau meluahkan emosi. Anda juga boleh kekal masih semasa keseluruhan sesi, tidak perasan penilaian dan rawatan saya. Manakala yang lain akan mengalami sensasi dalam badan sebagai proses penilaian itu diteruskan.

Pada pelbagai masa sepanjang sesi kami, saya akan menyokong anggota badan dan tulang belakang anda di samping memudahkan pelepasan ketegangan terkumpul. Proses ini dipanggil tenaga pelepasan sista atau pelepasan Myofascial. Dalam keluaran ini, anda kadang-kadang masih ingat keadaan sekitar masa lalu kejutan, trauma, atau kecederaan. Melepaskan dan mengalami semula masa lalu menyakitkan membantu badan dalam menterbalikkan disfungsi dan memulihkan tahap sebelumnya mobiliti. Anda boleh mewujudkan semula mereka yang luka-luka atau disfungsi, proses ini telah dinamakan SomotoEmotional Akhbar (SER)

Semasa sesi craniosacral ia boleh menjadi perlu untuk membuat kerja-kerja berkaitan dalam mulut (maksila, Vomer, rahang bawah ...) bersama dengan beberapa otot muka, kerana tulang-tulang ini adalah berkait rapat dengan tulang Sphenoid. Jika tidak seimbang mereka menjadi punca kepada disfungsi.

Bagaimana pula mengikut sesi?

Sama seperti sesi anda boleh berbeza-beza dari sesi individu lain sangat, hasil serta-merta dari seorang ke seorang boleh sama pelbagai. Ini keadaan santai boleh menyebabkan sesetengah orang tidur untuk beberapa jam selepas sesi, manakala yang lain mungkin mengalami peningkatan besar dalam tenaga. Pengurangan kesakitan atau peningkatan dalam fungsi boleh berlaku dengan serta-merta selepas sesi itu, atau ia boleh berkembang secara beransur-ansur dalam tempoh beberapa hari akan datang. Kerana Therapy craniosacral membantu badan meneruskan proses penyembuhan semula jadi, ia bukan luar biasa untuk penambahbaikan akan berterusan selepas sesi. Sementara itu, bagi sesetengah di sini boleh menjadi fasa penyusunan semula dan integrasi sebagai badan menyesuaikan diri dengan pembebasan corak sebelum ini diadakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar