Minggu, 08 November 2015

Terlalu Banyak pendingin hawa Akan Menyebabkan Masalah Kesihatan Serius

Terlalu Banyak pendingin hawa Akan Menyebabkan Masalah Kesihatan Serius

Musim panas di sini bagi orang-orang yang tinggal di Hemisfera Utara. Hawa dingin telah menjadi sesuatu yang kita tidak boleh hidup tanpa. Walaupun kita menikmati keselesaan yang sejuk ia membawa kepada kita, adakah kita sedar bahawa, seperti kebanyakan kemudahan moden yang lain, penyaman udara mempunyai sisi-sisi ke bawah, kesihatan kita boleh rosak jika ia adalah lebih digunakan.

Alam mempunyai empat musim, manusia adalah sebahagian daripada alam semula jadi, hanya jika badan tersebut beroperasi secara harmoni dengan alam semula jadi, kita boleh hidup dengan kesihatan dan panjang umur. 'Classics Maharaja Kuning Perubatan Dalaman, Bible Perubatan tradisional Cina, memberitahu bahawa musim panas adalah musim yang berkembang maju dan mekar. Peredaran badan dan metabolisme kedua-duanya bergerak pantas. Badan perlu membuang kesejukan dan bahan buangan lain walaupun menyewa tenaga, seperti berpeluh dan mengewap. Jika anda terus tinggal dalam persekitaran udara sejuk dingin, badan tidak mendapatkan perubahan untuk mencapai pekerjaan musim panas, yang menanam benih untuk penyakit masa depan.

Perubatan Tradisional Cina memberitahu kita bahawa semua penyakit adalah disebabkan oleh enam jenis kuasa-kuasa jahat: mereka adalah: angin, kesejukan, kelembapan, kekeringan, kepanasan, dan haba musim panas. Bergerak angin udara sejuk, oleh itu, nombor satu dan nombor dua kejahatan kedua-duanya berkaitan dengan kesejukan. Masalah yang paling jelas yang dapat dilihat daripada terlalu sering menggunakan penghawa dingin adalah bahawa ia memburukkan kesan artritis dan radang urat saraf. Ia juga menyebabkan masalah bagi mereka yang mempunyai masalah resdung, menyebabkan kepala untuk menjadi disekat.

Kajian moden telah menunjukkan bahawa orang-orang yang terlindung dengan penyaman udara lebih mudah terdedah kepada selesema, selesema dan masalah kecil yang lain. Ia juga telah terbukti bahawa badan mengalami sejumlah tekanan apabila ia dipaksa untuk pergi dari persekitaran yang benar-benar panas ke udara sejuk dingin satu. Liang kulit adalah terbuka luas kerana panas, apabila suhu yang tiba-tiba dan amat menurun, badan itu mempunyai untuk cepat menutup mereka untuk perlindungan diri, ini tidak hanya menambah tekanan kepada badan, tetapi juga membiarkan dan mengelak kesejukan di dalam, sekali lagi, benih-benih penyakit.

Keputusan untuk menggunakan atau tidak menggunakan penghawa dingin, sudah tentu, anda. Memilih kebaikan dan keburukan juga kerja anda sendiri. Mungkin menetapkan suhu tidak rendah 78 darjah Fahrenheit dan berhenti sekali sekala adalah satu cara untuk kedua-dua mendapat manfaat dan mengelakkan mendatangkan keburukan dan menjejaskan penyaman udara.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar