Minggu, 08 November 2015

Benign Prostatic Hyperplasia - Apa yang boleh dilakukan

Benign Prostatic Hyperplasia - Apa yang boleh dilakukan

Hiperplasia prostatik benigna, juga dikenali sebagai benign prostatic hypertrophy atau hanya, BPH, berlaku di kalangan lelaki berusia 45 tahun atau lebih tua. 50% lelaki di Amerika Syarikat mempunyai BPH ke tahap yang tertentu. BPH mewujudkan kelenjar prostat membesar dan / atau radang dan ia akan membuat air kecil sukar.

Ia adalah kelenjar prostat yang menghasilkan bahan-bahan yang meningkatkan dan melindungi fungsi-fungsi sel sperma dan sistem genitourinary keseluruhan terhadap penyakit dan jangkitan.

Di Amerika Syarikat 80% lelaki pada usia 70 akan mengalami BPH. Doktor perubatan tradisional menganggap ini sebagai satu kejadian normal penuaan, idea yang liar dipertikaikan oleh pengamal semula jadi.

Tanda-tanda awal BPH adalah keperluan untuk membuang air kecil lebih kerap dan terutamanya pada waktu malam. Seperti keadaan menjadi lebih maju, ia akan menjadi lebih sukar, untuk memulakan dan menamatkan membuang air kecil. Beberapa gejala lain termasuk rasa bahang semasa membuang air kecil, menggelecek dan berasa bahawa pundi kencing tidak pernah benar-benar kosong.

Dalam beberapa kes, masalah lemah kawalan kencing boleh berlaku, prostat, pundi kencing atau buah pinggang jangkitan juga boleh berlaku. BPH boleh menjadi begitu teruk dalam beberapa kes ia menjadi mustahil untuk membuang air kecil dan juga boleh membawa kepada kegagalan buah pinggang.

Nota: Anda akan ingin mendapatkan rawatan perubatan dengan segera jika anda mengalami, darah dalam air kencing, sakit tulang dan / atau kehilangan berat badan yang tidak dapat dijelaskan.

Ia adalah bengkak yang tidak normal atau pembesaran tisu prostat yang adalah punca BPH. Akhirnya ia akan menyekat pembukaan pundi kencing atau uretra. Dan Ia adalah perubahan dalam tahap hormon yang menyebabkan tisu prostat penumbuhan yg terlalu cepat, dan lebih khusus ia adalah penurunan dalam testosteron dan peningkatan dalam DHT, dihydrotestosterone. Dihydrotestosterone adalah satu bentuk testosteron yang lebih aktif dan dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser prostat dan BPH. Pengamal holistik melihat BPH kanser prostat menunggu untuk berlaku.

Ia adalah hormon prolaktin, yang dihasilkan oleh kelenjar pituitari dan itu adalah pihak yang bertanggungjawab bagi peningkatan dalam DHT. Ia adalah pencetus yang bermula aktiviti enzim untuk menukar testosteron kepada DHT. Jadi, jika prolaktin sedang dirembeskan kronik, ia menyebabkan pengeluaran lebih dan jumlah yang berlebihan yang boleh memainkan peranan yang paling penting dalam pembangunan dan permulaan BPH.

Pengeluaran prolaktin meningkatkan selama masa tekanan emosi yang tinggi dan alkohol terutama bir. Dan kes sembelit kronik juga boleh menambah dan membesarkan gejala.

Pengaruh lain yang boleh memburukkan atau menyebabkan BPH termasuk kekurangan pemakanan, kesesakan dalam sistem limfa, dan terutamanya dalam nodus limfa di sekitar prostat, dan toksin persekitaran.

Cara terbaik untuk menangani BPH adalah melalui pencegahan. Ini sudah tentu akan termasuk fizikal tahunan yang termasuk kedua-dua ujian darah untuk menentukan prostat antigen khusus skor (PSA), dan pemeriksaan rektum digital. PSA terutamanya perlu dilakukan bagi lelaki lebih 40. Ujian-ujian lain yang berguna adalah ultrasound, ujian darah untuk menentukan status imun anda, dan kencing a. Dan jika anda lebih daripada 40 juga mempertimbangkan ujian hormon.

Langkah-langkah pencegahan awal akan menjadi diet yang sihat yang seperti organik dan semula jadi yang mungkin, suplemen pemakanan dan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Dan, untuk membantu mengelakkan jangkitan antara lain, menggunakan kondom semasa seks.

Untuk membantu melegakan beberapa gejala Aromatherapy itu berkesan. Minyak pati boleh membantu: bergamot, kayu cendana, minyak pokok teh dan chamomile.

Herba Ayurveda Ashwagandha juga boleh membantu mengurangkan gejala.

Makanan untuk mengelakkan mereka yang rendah serat dan tinggi lemak tepu tidak sihat. Di samping itu mengelakkan kafein, gula dan produk gula, alkohol, karbohidrat ringkas, separa hidrogenasi dan hidrogenasi minyak dan lemak, lelemak, marjerin dan semua "makanan ringan" komersial dan diproses.

Diet anda akan mahu adalah salah satu yang terdiri daripada makanan keseluruhan organik, banyak mentah, sayur-sayuran segar dan buah-buahan, bijirin penuh, oat, biji dan kacang, dan labu dan bunga matahari benih adalah sangat baik untuk ini. Kurangkan pengambilan daging merah anda dan pastikan ia juga adalah organik dan / atau semula jadi, kawasan-ayam dan ikan sahaja liar yang ditangkap. Minum banyak tulen, air yang ditapis. Jangan minum air paip ia mengandungi logam berat dan sisa racun serangga yang boleh menetap di kelenjar prostat. Juga elakkan makanan yang terlalu pedas.

Crab Apple dan Pine kedua-duanya adalah pati bunga yang berguna untuk isu-isu prostat.

Herba yang membantu dengan rawatan dan pencegahan BPH termasuk Pygeum africanum, saw palmetto dan akar melukakan hati. Kerana keupayaannya untuk meningkatkan keseimbangan hormon dan menyahtoksik milk thistle hati boleh agak berkesan.

Beberapa ubat-ubatan homeopati termasuk thuja, apis mellifica, pulstilla, causticum, Lycopodium, chiaphilla, clematis dan umbellate.

Hidroterapi juga boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala, ini adalah aplikasi suhu sejuk dan panas air, ais, dan wap. Ini termasuk mandi sitz, rendaman badan penuh, sauna dan mandian wap dan pengairan kolon. Semak dengan pengamal kesihatan semula jadi anda untuk maklumat lanjut mengenai jenis ini rawatan.

Jus yang akan membantu adalah gabungan kubis merah, salad dan jus saderi. Minum 8 auns dua kali sehari.

Dan terlibat dalam seks 2-4 kali seminggu dengan pasangan anda juga akan membantu. Seks mengurangkan penumpukan tekanan pada prostat - jika tidak melancap pasangan akan mencapai keputusan yang sama.

NHRT, Terapi Penggantian Hormon Asli boleh menyelesaikan, kadang-kadang dengan cepat, masalah prostat yang berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon atau kekurangan. Testosteron biasanya digunakan untuk tujuan ini dan juga memberi manfaat kepada keinginan seksual dan melindungi daripada mati pucuk.

NHRT perlu diambil di bawah pengawasan doktor yang terlatih. Pengamal holistik, ramai di antara mereka, mengesyorkan testosteron krim kulit kerana ia seolah-olah pendekatan yang paling selamat dan salah satu yang paling mungkin untuk menyebabkan kesan memberi kesan.

Nota: Jika anda membuat keputusan untuk meneroka terapi penggantian testosteron, pastikan doktor anda secara berkala memantau tahap PSA untuk melindungi daripada BPH dan kanser prostat. Juga mendapatkan diri anda ditayangkan bagi ketoksikan hati serta tinggi bilangan sel darah merah, tekanan darah tinggi, gynecomastia (kelenjar susu yang tidak normal) dan pengecutan buah zakar semasa rawatan.

Dan bagi orang-orang yang menerima terapi ini adalah dinasihatkan untuk menambah dengan palmetto herba saw, ia membantu untuk pastikan testosteron tidak ditukar kepada DHT, yang boleh membawa kepada isu-isu kesihatan yang lain sebagai tambahan kepada kanser prostat.

Makanan tambahan yang baik untuk mencegah dan merawat BPH termasuk: vitamin B-kompleks, E, C, B3, magnesium, zink dan mangan. Juga asid amino L-arginina, alfa Lipoik dan formula mineral surih, minyak evening primrose, Omega-3 minyak dan asid eicosapentaenoic. Di samping itu kapsul bawang putih, asid hidroklorik, acidophilus, dan untuk membantu melindungi daripada digunakan keradangan Wobenzyme. Dan beberapa nutrents lebih berguna adalah asid glutamik beta-sitosterol, alanine dan asid glutamik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar