Minggu, 08 November 2015

Neti Pot Penyelesaian Untuk Noobs

Neti Pot Penyelesaian Untuk Noobs

Adalah penting untuk menggunakan penyelesaian periuk neti yang betul apabila anda melakukan pengairan hidung. Sesiapa yang seperti biasa tidak sengaja mendapat air hidung mereka di dalam, tab mandi, atau kolam renang pancuran tahu bahawa ia boleh mencederakan dan agak tidak selesa. Nasib baik, apabila anda menggunakan periuk neti dengan penyelesaian yang betul, ini bukan satu isu.

Malah, dengan menambah garam ke air, penyelesaian yang dihasilkan adalah pH yang betul dan mampu untuk melalui hidung tanpa kerengsaan.

Tradisional jawatan penyelesaian bersih dibuat dari air dan garam. Garam, apabila ditambah dalam nisbah yang betul, membuat larutan garam yang tidak selesa sama sekali apabila ia menilai melalui rongga hidung. Ini sering sesuatu yang mesti berpengalaman untuk dipercayai kerana kebanyakan orang yang telah pergi renang tahu bahawa mendapatkan air dalam hidung anda boleh menjadi tidak selesa.

Terdapat beberapa pilihan apabila ia datang untuk menyediakan penyelesaian. Salah satu pilihan adalah untuk membuat anda sendiri. Untuk melakukan ini, mendapatkan beberapa air tulen (air botol biasanya kerja-kerja, atau anda juga boleh mendidih air paip. Tetapi pastikan jika anda rebus bahawa anda biarkan ia sejuk sebelum anda berfikir tentang meletakkan ia ke dalam hidung anda!) Dan garam. Garam laut bukan yg mengandung natrium adalah lebih baik, tetapi garam dapur anda boleh bekerja, terlalu, selagi ia tidak yg mengandung natrium. Anda boleh mencampurkan 1/4 sudu teh garam setiap 8 auns air. Atau, dalam unit-unit lain, menggunakan kira-kira 2.5g garam dalam 250ml air.

Jika anda tidak mahu untuk membuat anda sendiri, anda boleh membeli paket pra-diukur garam dari pelbagai syarikat. Setiap paket adalah kira-kira saiz Wet-Nap dan mengandungi jenis yang betul dan jumlah garam, jadi anda hanya tambah air melakukan periuk neti anda dan kemudian campuran dalam paket garam dan anda sudah bersedia untuk pergi. Ia adalah mudah bagi orang-orang yang tidak suka untuk mengukur, atau yang bimbang tentang menggunakan jenis yang betul garam. Ia adalah jenis seperti yang sukan pra-diukur minuman campuran yang anda hanya menambah botol anda air dan minum bukannya untuk mengukur barangan dengan scooper itu.

Anda boleh membaca tentang penyelesaian lain yang menggunakan bahan-bahan selain daripada garam. Biasanya ini dianggap sebagai direka sama ada atas sebab-sebab tertentu, atau untuk lebih "maju" amalan, dan tidak boleh digunakan oleh pemula atau tanpa arahan guru yang berkelayakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar