Minggu, 08 November 2015

What The Hell Is Qigong?

What The Hell Is Qigong?

Saya sering ditanya oleh orang ramai untuk menjelaskan apa yang Qigong / Chi Kung adalah. Walaupun ia telah wujud selama lebih 5000 tahun dalam satu bentuk atau bentuk, ia masih hampir tidak pernah di dengari di sini di Barat. Masalah, orang-orang yang berfikir bahawa mereka tahu apa itu biasanya silap.

Saya biasanya menjelaskan bahawa ia adalah satu cara sengaja bekerja dengan badan-badan tenaga penting untuk menggalakkan kesihatan, kecergasan, panjang umur dan kebahagiaan.

Jika mereka masih berminat saya akan menunjukkan bahawa Qigong biasanya mempunyai ciri-ciri perlahan, pergerakan anggun, diselaraskan dengan pernafasan dan dilaksanakan dalam apa yang dikenali sebagai negara Qigong fikiran (QSoM).

Jika mereka masih dengan saya, saya akan menyebut bahawa ia adalah gabungan Borang, Tenaga dan Minda. Dan dalam artikel ini, saya ingin melihat masing-masing dengan lebih terperinci sedikit:

Bentuk adalah jelas; ia agak yang anda boleh lihat. Anda boleh menonton seseorang melakukan latihan Qigong dan berkata: ". Oh, yang mereka lakukan mengangkat langit" Tetapi seperti yang anda tahu jika mereka hanya menjalankan borang, lalu mereka hanya melakukan mengangkat bentuk langit dan tidak Qigong. Dan terdapat perbezaan yang besar di antara kedua-dua.

Tenaga - Qigong bermakna untuk bekerja pada tenaga penting. Cara terbaik untuk bekerja pada tenaga adalah melalui pernafasan. Qigong tidak Seni Pernafasan, tetapi bernafas adalah satu cara yang baik untuk menjana Aliran Tenaga. Terdapat Qigong mengatakan bahawa: ". Kehidupan adalah satu aliran yang bermakna tenaga" Ia adalah aliran tenaga yang membuang sekatan kepada aliran bermakna tenaga melalui badan kita. Apabila kita aliran tenaga bermakna kita mempunyai kesihatan yang baik, daya hidup dan sepanjang hayat.

Mind - adalah bahagian yang paling penting dalam tiga dan mungkin salah satu yang saya perlu bekerja yang paling sukar pada. Dari pengalaman saya sendiri, saya telah mendapati bahawa salah satu cara terbaik untuk mendapatkan fikiran saya ke dalam keadaan yang terbaik untuk membantu amalan Qigong ialah menerusi jalinan dan QSoM benar-benar kuat, bukan pada permulaan sesi latihan saya.

Saya telah mendapati bahawa QSoM yang baik membantu untuk menjaga terbiar, perbualan dalaman masih mengapa saya melakukan "kerja dalaman" saya.

Tahap yang lebih tinggi Qigong seperti Dan Tien pernafasan, Universe kecil, dan Big Universe dan lain-lain memerlukan minda anda untuk memberi tumpuan kepada tindakan tertentu. Tetapi bagi dinamik pola Qigong seperti orang-orang dari Shaolin 18 Lohan Tangan dan 18 Shaolin Latihan QSoM yang baik adalah lebih daripada cukup untuk pembantu anda dalam mendapatkan semua hasil dan faedah mengamalkan Qigong.

Yang penting 'mengambil' dari artikel ini adalah bahawa Qigong terdiri daripada bentuk, tenaga dan fikiran dengan fikiran yang yang paling penting. Jika anda hanya mengamalkan pergerakan luar Qigong, anda benar-benar mengamalkan bentuk Qigong, tidak Qigong.

Walaupun tidak ada yang salah dengan bentuk Qigong, ia membantu menggalakkan aliran darah, terbentang dan melonggarkan otot-otot badan. Ia tidak cukup kuat untuk mengatasi penyakit dan meningkatkan kesihatan, kecergasan dan panjang umur.

Berita buruk adalah bahawa sebahagian besar apa yang diajar sebagai Qigong hari ini adalah sebenarnya bentuk Qigong. Berbekalkan maklumat dalam artikel ini, anda kini tahu perbezaannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar