Minggu, 08 November 2015

Remedy homeopati untuk Colic

Remedy homeopati untuk Colic

Bayi Anna telah menjerit sejak lahir. Ibunya berkata, beliau menjerit tanpa kawalan dari 7 hingga 11:00 atau tengah malam.

Anna anak sulung beliau dan saya melihat dia ketika dia lima belas hari tua.

Apabila seruan adalah kuat dan berterusan dan tahan 1-4 jam, selalunya pada waktu petang selepas makan, ia dikenali sebagai kolik atau kembung perut bayi dan ia adalah penyebab kesengsaraan ramai ibu muda.

Dr Morris A. Wessel, seorang profesor klinikal pediatrik di Sekolah Perubatan Yale di New Haven, dalam artikel 1954 di Pediatrics, yang disebut keadaan ini sebagai fussing datang tiba-tiba atau kolik bayi. Ia berlaku dalam bayi yang sihat dan cukup makan yang menangis atau menjerit yang baik tiga jam sehari, selalunya pada waktu petang. Ia pergi pada kebanyakan hari dalam seminggu dan boleh bertahan empat bulan atau lebih.

Colic dipercayai hasil daripada saluran tidak matang bayi pencernaan yang gagal untuk mencerna air susu ibu (atau susu formula) menyebabkan kembung perut pedih. Sistem penghadaman yang baru secara literal belajar bagaimana untuk memproses makanan. Peristalsis, penyempitan tidak sukarela dan kelonggaran otot-otot perut dan usus yang menguli makanan, menghantarnya ke saluran pencernaan, dipercayai dapat berfungsi dengan sempurna menyebabkan bolus makanan tinggal terlalu lama di dalam perut atau usus kecil. Selain itu, bilangan bakteria baik (probiotik) yang membantu dalam pecahan makanan adalah, mungkin, tidak mencukupi.

Kadang-kadang diet ibu mengandungi makanan dia digests dan bertoleransi dengan baik. Sebahagian daripada makanan-makanan mencari jalan mereka ke dalam susu dan bayi ini tidak bertolak ansur menubuhkan sejenis tindak balas alahan pada kanak-kanak.

Selalunya, kolik adalah semata-mata tidak dapat dijelaskan dan ibu dan kanak-kanak mengalami melaluinya sehingga sistem pencernaan kanak-kanak itu matang secukupnya dan ia akhirnya angin ke bawah. Colic memberi kesan kepada kira-kira dua puluh lima peratus daripada bayi yang baru lahir dan dua ibu bapa mereka yang merasa kecewa atas kegagalan mereka untuk memujuk anak mereka.

Anna juga mempunyai bilirubin yang tinggi. Bilirubin adalah produk pecahan hemoglobin, pigmen yang membawa oksigen sel-sel darah merah. Ia adalah perkara biasa untuk itu untuk dinaikkan pada bayi baru lahir berupa kuning kulit. Ia dinamakan jaundis fisiologi dan boleh memberi kesan kepada sehingga lima puluh peratus daripada bayi yang baru lahir. Anna adalah cukup tinggi untuk melibatkan pakar kanak-kanak dan dia telah dimasukkan ke hospital beberapa kali untuk terapi cahaya untuk membawanya ke bawah. Walaupun terapi cahaya ia melonjak kembali semula.

The bilirubin yang tinggi akhirnya kembali ke paras normal dalam majoriti besar daripada bayi. Sakit perut, bagaimanapun, dikenali untuk menjalankan selama empat hingga enam bulan dan tekanan untuk kedua-dua bayi dan ibu bapa yang sering tidur longgar dan kesabaran. Sesetengah ibu dengan bayi yg bersifat sakit perut pergi ke dalam kebimbangan yang tinggi.

Masukkan homeopati

Seperti biasa, saya mula mencari ubat homeopati yang mengenai rapat dengan gejala Anna dan untuk Anna, orang itu.

Saya mendapat tahu bahawa ibunya telah minum minuman kesihatan yang dikenali sebagai jus Noni. Dia sudah berhenti meminumnya tetapi terpaksa dia tidak saya akan mencadangkan dia. Sakit perut, bagaimanapun, terus.

Gejala yang saya dianggap penting:

* Kolik Anna adalah lebih teruk berbaring di belakang beliau, lebih baik sedikit berbaring di sebelah kanannya.

* Kepalanya agak panas dan kakinya sejuk.

* Ibunya berkata dia ekspresif, bahawa dia sudah mempunyai ekspresi muka dan bahawa dia dilahirkan pada tengah hari dan disimpan matanya dibuka untuk lima belas jam akan datang.

Hakikat dia tinggal terjaga lima belas jam hari kelahiran beliau tertarik saya. Bagi saya, ia menandakan dia adalah seorang kanak-kanak ingin tahu, sangat berminat dalam persekitaran beliau.

Berdasarkan keramahan beliau dan hakikat dia lebih teruk berbaring di belakang beliau dan lebih baik di sebelah kanannya, saya memberikan Fosforus. Dua hari kemudian dia tidak lebih baik. Dalam menimbang semula, saya memberi lebih kepentingan kepada sifat ingin tahu beliau dan hakikat kepalanya hangat dan kakinya sejuk. Gejala-gejala ini dinyatakan Sulphur. Beliau menerima dos tunggal dan dua hari kemudian kolik adalah tidak lebih-lebih untuk menggembirakan ibu bapanya. Daripada empat bulan atau lebih penderitaan, homeopati sembuh sakit perut dia sebelum dia berusia tiga minggu.

Oh ya, bilirubin juga turun kepada normal yang akan berlaku anyway walaupun Sulphur mungkin sangat baik telah dipercepatkan proses.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar