Minggu, 08 November 2015

Homeopathics dan batu permata Formula: Perbandingan Perubatan Tenaga Pemulihan

Homeopathics dan batu permata Formula: Perbandingan Perubatan Tenaga Pemulihan

Ubat-ubatan homeopati dan formula permata adalah kedua-dua remedi perubatan tenaga. Mereka kelihatan sama, kerana setiap terdiri daripada sfera putih yang boleh dimakan kecil, atau pillules. Kedua-duanya bekerja penuh semangat untuk membantu badan sembuh keadaan yang mana perubatan arus perdana telah menemui ubatnya. Dan kedua-duanya boleh mengakses fizikal, emosi, dan aspek-aspek mental seseorang untuk menggalakkan kesihatan dan keharmonian.

Pengamal kesihatan alternatif bekerja dengan kedua-dua jenis ubat, walaupun terapi batu permata cenderung untuk memberi tumpuan kepada formula permata dan penggunaan batu permata penyembuhan yang sebenar.

Perbezaan antara jenis ubat-ubatan termasuk apa yang mereka diperbuat daripada, bagaimana ia diciptakan, dan teori di sebalik bagaimana ia berfungsi. Untuk memulakan, ubat-ubatan homeopati adalah sukrosa atau laktosa. Ubat formula permata disediakan dengan menggunakan semula jadi xylitol.

Mereka masing-masing dibuat berbeza juga. Untuk membuat ubat-ubatan homeopati anda mula dengan bahan, biasanya tumbuhan tertentu, walaupun mineral dan garam tertentu juga boleh digunakan. Kilang itu dihancurkan dan diletakkan di dalam larutan alkohol untuk mengeluarkan sifat-sifat penyembuhan pokok. Hasilnya dipanggil berwarna ibu.

Satu bahagian yang berwarna ibu diletakkan ke dalam bekas yang sembilan bahagian larutan air alkohol ditambah. Campuran ini kemudian "succussed," atau digoncang dengan kesan, untuk membuat potensi 1X. Untuk membuat potensi 2X, anda mengambil 1 bahagian campuran potensi 1X dan menambah kepada 9 bahagian daripada penyelesaian mencairkan dan succuss. Potensi homeopati biasa bermula pada 6X. Ini bermakna satu bahagian berwarna ibu kini digabungkan dengan juta bahagian penyelesaian mencairkan itu.

Permata batu permata formula ubat ubat tenaga diperbuat daripada kristal penyembuhan yang berkualiti dibentuk menjadi bola. Batu permata yang disusun dalam corak geometri tertentu yang menyokong tujuan penyembuhan formula. Susunan ini dipanggil "gemandala." Tenaga daripada gemandala yang dipindahkan ke dalam pillules xylitol terus dengan menggunakan satu alat khas. Peranti ini cetakan tenaga permata ke dalam struktur molekul Xylitol. Setelah imprinting selesai, remedi yang bersedia untuk digunakan. Tiada succussing atau lain-lain pemprosesan diperlukan.

Apabila semburan formula permata sedang dibuat, tenaga batu permata yang dicetak ke dalam 180 alkohol bukti untuk menghasilkan berwarna ibu. Ini berwarna ibu dicairkan dengan air yang cukup untuk menghasilkan satu penyelesaian sebanyak 10% atau 20% alkohol, bergantung kepada formula. Sekali lagi, tiada succussing atau pemprosesan lanjut diperlukan.

Jadi, satu lagi perbezaan antara kedua-dua jenis ubat ubat tenaga adalah bahawa homeopathics dijual dalam potensi yang berbeza. Ubat formula permata adalah seragam, bagaimanapun, mereka boleh dibuat lebih kuat jika mereka ditinggalkan di dalam peranti imprinting untuk tempoh yang lebih lama.

Langkah terakhir dalam membuat ubat-ubatan homeopati adalah untuk menyembur pillules gula dengan pencairan homeopati yang dikehendaki. Apabila mengambil dos homeopathics, ia adalah disyorkan bahawa anda tidak menyentuh pillules, hanya kerana berbuat demikian boleh menghapuskan penyelesaian dari permukaan mereka. Kerana tenaga batu permata dalam formula permata yang dicetak ke dalam struktur molekul xylitol, ia adalah okay untuk mencurahkan dos yang terus ke dalam tangan anda. Menyentuh remedi tidak akan mengurangkan kesan mereka. Beberapa ubat-ubatan homeopati dibuat dengan tablet laktosa. Tablet ini berendam dalam berwarna ibu yang disediakan, dan oleh itu mengapa untuk menyentuh mereka.

Satu lagi perbezaan yang ketara antara kedua-dua teori di sebalik bagaimana ia berfungsi. Homeopathics adalah berdasarkan kepada prinsip "seperti penawar seperti." Ini bermakna bahawa ubat homeopati yang sesuai untuk gejala-gejala tertentu adalah salah satu yang diperbuat daripada bahan yang boleh menghasilkan gejala-gejala ini sama pada orang yang sihat. Prinsip ini tidak dikenakan kepada formula permata.

Teori di sebalik terapi batu permata adalah bahawa batu permata penyembuhan menyediakan frekuensi bahawa medan tenaga badan dapat mengenali dan bertindak balas terhadap. Apa tindak balas ini mungkin bergantung kepada jenis batu permata yang digunakan, dan setiap permata mempunyai ciri-ciri dan manfaat kesihatan yang unik. Tenaga batu permata disampaikan ke dalam ubat formula permata akan sama-sama membantu jika mereka batu permata yang sama telah dipakai dalam kalung atau digunakan sebagai sfera tunggal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar